در حالیکه ترکیب تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با برگزاری دیدارهای انتخابی در 5 وزن مشخص شده بود، نتایج تکواندوکاران در تورنمنت بین‌المللی آلمان باعث شد کادر فنی به فکر تغییر در ترکیب تیم اعزامی به ازبکستان بیافتد.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، "شی هاپ چانگ" انتخابی تیم ملی برای حضور در بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا طی دو مرحله در روزهای هشتم و پانزدهم فروردین‌ماه در خانه تکواندو پهن شد و در نهایت کادر فنی تیم ملی اسامی آشورزاده، اسبقی، خدابخش، کرمی و شیری را برای حضور در این مسابقات به عنوان اعضای تیم ملی معرفی کرد و قرار شد که از بین حجی زواره و نصر هم یک تکواندوکار که عملکرد بهتری در مسابقات آلمان داشته باشد، در وزن پنجم انتخاب شده و ترکیب تیم را کامل کند.
 
تیم ملی بدون آشورزاده و شیری راهی آلمان شد و با کسب شش مدال طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی را کسب کرد. عنوانی که کادر فنی را به فکر واداشت تا برای بالابردن درصد موفقیت تیم ملی دست به تغییر در ترکیب تیمی بزند که دو هفته بیش نفرات اصلی آن معرفی شده بود.
 
با بررسی دقیق رقابتهای آلمان می‌توان دریافت که نظر کادر فنی روی چه اوزانی برای تغییر متمرکز خواهد شد. اینکه یعقوبی جوان بعد از آنکه در یک رقابت میلمیتری در مسابقات انتخابی نتیجه را به آشورزاده واگذار کرد، توانمندی خود را در آلمان به نمایش گذاشت و با کسب مدال طلا نظر کادر فنی را جلب کرد.
 
دو وزن چهارمی تیم ملی هم در رقابتهای آلمان به میدان رفتند که معتمد طلا گرفت و اسبقی به مدالی دست نیافت تا در این وزن هم احتمال تغییر وجود داشته باشد. در وزن پنجم  و هفتم  نصر و کرمی با کسب مدال طلا حضور خود در ترکیب ثابت تیم ملی را مشخص کردند اما در دو وزن ششم و هشتم شرایط متفاوت است.
 
فرزاد عبداللهی که در دیدارهای انتخابی مقابل خدابخش نتیجه را واگذار کرده بود، در بازی پایانی مسابقات آلمان در وزن ششم رقیب خود را شکست داد تا شانس آسیایی شدن خود را افزایش دهد. در وزن هشتم هم سجاد مردانی که وضعیت خوبی در رنکینگ جهانی دارد، با رسیدن به مدال طلا اسب خود را برای کسب سهمیه المپیک زین کرد. در چنین شرایطی احتمال تغییر ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا افزایش یافته است.
 
کادر فنی تیم ملی باید طی یکی دو روز آینده اسامی نفرات اصلی را برای اعلام به اتحادیه آسیا در اختیار فدراسیون قرار دهد و به نظر می‌رسد خیلی زود تصمیم خود را نیز عملی خواهد کرد. اینکه چرا کادر فنی به فکر تغییر ترکیب تیم اعزامی گرفته، مشخص نیست ولی اگر قرار بود نتایج تیم ملی در انتخاب نفرات اصلی تیم ملی داشته باشد چرا کادر فنی اقدام به برگزاری مسابقات انتخابی گرفت. تیم ملی بامداد امروز به تهران بازگشت و باید منتظر ماند تا سازمان تیم‌های ملی در این خصوص چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.
 
بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا پنجم تا هشتم خردادماه سال جاری درشهر تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود.
/2759/